söndag 26 februari 2012

Dax att uppdatera!

Är tydligen inte lika flitig här längre, men vet liksom inte vad jag ska skriva. Som jag skrivit innan har vi hittat vår vardag mitt i detta och dagarna flyter på.

 I morgon är det dax för Mellantroll att åter igen sövas och hamna på operationsbordet. Denna gång är anledningen egentligen ganska positiv, då hon ska operera bort sin cvk och venport! Läkarna misstänker att det kanske kan sitta svamp i någon utav infarterna. Detta eftersom den svampmedicin hon stått på sen september förra året inte verka hjälpa, hennes svampvärde vill inte gå ner. Att bli av med slangarna, eller korvarna som hon kallar dem känns pirrigt men ändå skönt säger hon själv. Eftersom det inte finns någon cvk att koppla Tpn i efter i morgon betyder detta att det är sista dagen i dag som hon ska få det. Trollet säger själv att hon då ska börja äta mer. Vi får väl se hur det blir med den saken... Knappen ska hon behålla, hur länge vet jag inte, men det blir nog ett bra tag till och det känns ju tryggt att kunna ge henne "mat" i den.

Under några dagar nu har det nästan känts som om våren är på väg och vi har kunnat vara ute lite mer. Mellantroll ville cykla och lyckan var stor när hon upptäckte att hon fortfarande faktiskt kunde cykla utan stödhjul! "Na na na na na! Ni kan inte ta mig", skrek hon när hon susade förbi oss!

Snart är nästan allt detta ett minne blott!


1 kommentar: