onsdag 23 november 2011

16 dagar efter transplantationen...

Ja, nu har det gått drygt två veckor sen transplantationen ägde rum och jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att jag skulle sitta där jag sitter nu och blogga! Jag sitter nämligen hemma!!  Lilltroll och Stortroll ligger i sina egna sängar och sover och jag sitter i mitt egna hem, framför min egna dator, i min egna soffa! Helt galet!

Idag tog vi alltså vårt pick och pack och fick flytta "hem" till sjukan i Borås. Melllantroll var riktigt glad och uppspelt, hon till och med små sprang ut från avdelningen och sa hej då till alla som kom i hennes väg! Lyckligt Troll - lycklig mamma! Men lyckan byttes ganska snart mot lite tårar på Trollets kind när hon insåg att hon inte får lämna rummet... Till saken hör att hon aldrig är inne på sitt rum när hon bor i Borås så vida hon inte har feber eller vill titta klart på någon film medans medicinerna går och att nu då vara instängd här hemma oxå blev lite för mycket för henne... Men känner jag henne rätt kommer hon snart vara hemma på permiss och då går de timmarna hon måste vara på rummet nog ganska lätt att uthärda!

Trött, tröttare Trollmor är det iallafall nu ikväll efter att ha packat upp all packning, nattat barn och samtidigt försökt landa. I morgon är en ny dag med nya möjligheter eller nederlag men det tar vi då! NU är livet toppen!

5 kommentarer:

  1. Va gött för er, förstår att du längtat från sjukhusmiljö överhuvudtaget. Så gott att läsa om ert mellantroll och va gött för era andra små troll att få ha sin mamma hemma. MVH Anneli

    SvaraRadera
  2. Underbart!!! Vilken härlig känsla!
    Kramar
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Gött att höra att ni är på hemmaplan, trotts "inlåsning"på rummet, Ni/DU fixar detta mellantroll du och pappa, lättare med besök av stortroll..
    Längtar efter att få kramas.

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härlig läsning!!!! Blir sååå glad! Allt blir lättare när man är på hemmaplan! Hoppas vi oxå är de snart! Massa bamsekramar från "Trollen från Varberg"

    SvaraRadera
  5. Härligt, härligt ha det så bra nu och ta vara på er alla troll. Hempermis i morgon också kanske. Tusen kramar från farmortroll o hgtroll

    SvaraRadera