torsdag 24 november 2011

Permiss!

Om jag tyckte dagen i går var helt fantastisk eftersom vi fick flytta till sjukan i Borås så vet jag inte hur jag ska beskriva denna dag... Idag fick Mellantroll åka hem på permiss!! Fatta! Komma hem! Oj, oj, oj... Hon sprang in från parkeringen samtidigtt som hon skrek; "du kan inte ta mig" och "sisten in äj ett jutten ägg". Lyckan var obeskrivlig! Väl inne i hallen tittade hon sig omkring och sa sedan att det kändes lite konstigt men sen pep hon upp på sitt rum och när vi kom upp efter en stund lade hon sig på sängen. Vi undrade om hon var trött men hon svarade att hon ville bara ligga där. Tror jag det! Hon har ju inte legat i sin egna säng på hur länge som helst! Dagen i övrigt har sedan bestått av mys och bus i mammas och pappas säng, film-tittande, buss med lillasyster och storasyster och pyssel på sitt rum.

Nu har hon åkt tillbaka till sjukan för att spendera natten där, men kommer hem i morgon igen om allt går som det ska.

När Trollet hade deppat klart över att hon va instängd på sitt rum i går, var det dax att börja pyssla!


Även idag har det hunnits med att pyssla!


Givetvis blev det några saltflaskor!

Burken i mitten var väl egentligen tänkt att ha som en ljuslykta men Trollet hävdade bestämt att det skulle bli en godis-burk!




5 kommentarer:

  1. Va härligt. Fantastiskt att läsa.

    Gammtrollets fru

    SvaraRadera
  2. MEN JÖSSES VA HÄRLIGT ATT LÄSA!!!! STOOR KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt fortsätter gå bra så kanske ni kan få komma hem permanent snart :-)
    Har följt er en hel del o önskar er all lycka!

    SvaraRadera
  4. Va gott för alla inblandade, att kunna känna sig lite som en så kallad normal familj. Hälsa tjejen att hon har gjort väldigt fina saltflaskor
    MVH Anneli

    SvaraRadera
  5. Jag blir bara såååå glad.

    SvaraRadera