torsdag 15 september 2011

Hår överallt!

En biverkan av cytostatika-behandlingarna som Mellantroll får är hårvfall... Förra året när håret började lossna på henne var det inte så stor grej för henne, hon tyckte nog det va ganska häftigt att pappa och hon hade samma frisyr. Denna gången är det inte riktigt lika enkelt... Vi försökte för någon dag sen raka henne och hon var med på noterna ända fram tills det att maskinen sattes igång. Då trillade stora krokodiltårar ner för hennes kinder. Varken jag eller pappan hade hjärta nog att fortsätta. Idag lossar det bara mer och mer. Det går inte att gå förbi henne utan att man får en hårtuss på sig och hela hon är lite små-hårig på kläderna. Lilltroll som tycker det är jätte kul att dra i allas hår just nu får med sig stora tussar när hon tar tag i Mellantrolls hår... Så idag, efter mycket övertalning, faller lockarna!


Före

Då kör vi! Maskinen låter lite trött, men det ska nog gå...


Mycket hår blir det...

Nu gick det inte längre, maskinen blev för trött så saxen åkte fram.


Dammsugare är bra till mycket!


Det färdiga resultatet!


5 kommentarer:

  1. Dammsugaren! Ha ha! Ni är roliga ni! Tråkigt att de där fina lockarna som äntligen vuxit ut måste av igen...

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, i vanliga fall när jag hittar en ny blogg så skriver jag att det ska bli skoj att följa den, men det känns som fel ord nu..

    Jag ska i alla fall följa din blogg och er resa, och hålla alla tummar jag kan för att ni ska vinna över elakingarna!

    Får en klump i magen när jag läser dina inlägg, kan inte förstå hur man tar in ett sådant besked som ni fick..

    Kram!

    SvaraRadera
  3. "Kommer jag ha lika kort hår som morfar sedan?" minns jag att hon undrade i slutet av juni förra året... Så oerhört trist att hon måste prova att ha det igen. Men fantastiskt söt är hon ert lilla troll - oavsett om hon har hår eller inte.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har gjort, stackars mellantroll tur att hon är så tuff !
    Tänker på er.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  5. Lika fin frisyr som pappa och farfar??

    SvaraRadera