torsdag 27 oktober 2011

Ändrade planer

Det har blivit lite ändringar i planeringen när det kommer till Mellantrolls transplantation. Enligt den förra planen skulle vi redan nu varit í Göteborg och gått in i konditioneringen men efter att det räknats dagar hit och dit kom de som planerar det hela fram till att i morgon fredag ska vi skriva in Mellantroll på avd 322 i Gbg och på lördag startar konditioneringen. Efter konditioneringen som varar en vecka behöver hon en vilodag innan själva transplantationen äger rum. Så den 7/11 blir den stora dagen nu istället för den 4/11 som det var sagt från början. Jag har nog inte riktigt fattat det än att vi nu faktiskt är där vi är. Detta är något som vi hela tiden har sagt att det tar vi sen, det är inte än. Men nu har "sen" kommit...

I skrivandets stund är faktiskt hela familjen hemma! Helt sonika satte de ut ännu mer mediciner eftersom hennes värden bara blir bättre och bättre. Så när Mellantroll kom hem och sa att hon skulle få sova hemma i natt var lyckan total! Just nu sitter jag och lyssnar på när Stortroll och Mellantroll fnittrar där uppe i sina sängar, att klockan för ganska längesen har passerat läggdags struntar jag faktiskt i, vem vet när de kan fnittra ihop igen...

Dagen idag har vi ägnat åt att packa ner oss i resväskor, Stortroll har haft en kompis hemma och Mellantroll har fått vara med dem och leka. Vi har också, eller rättare sagt Lilltroll tog med sin pappa ut och gjorde i ordning trädgården inför vintern. Jag gick förbi med kameran och fick ett par bilder. De såg så fina ut tillsammans där ute, så obekymmrade... Fångade stunden här och nu tillsammans...








7 kommentarer:

  1. Jag har inga ord... jag bara grinar och fattar inte att människor kan ha det så här tufft! jag tänker på ER och kan nog inte fatta!!! BAMSEKRAMAR!!!
    / Frida Nurmi

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att Jocke fick sådan bra hjälp i trädgården, Lycka till och kramar till er. /Christina i Fristad

    SvaraRadera
  3. Ni fångar verkligen dagen:) Ska bli mer som ni har jag bestämt :) Vår trädgård är minsann inte vinterfixad:S Å vad har jag å skylla på = inget!!! Kan ni så kan alla!!! Håller på er, lövkrattar kramar till ER alla/ M å killarna

    SvaraRadera
  4. KRAM <3
    Njut av de härliga stunderna som ges! Lycka till och många kramar till ER!!
    //Linda o tjejligan

    SvaraRadera
  5. Nu har tåget lämnat stationen,bara att åka med och ta dagen som den kommer.
    Vi ses i helgen i GBG.
    Kram tills då

    SvaraRadera
  6. Hej Trollmor!
    Jag är en vän till C & L.

    Jag vill bara säga att du är en fantastisk människa, så otroligt stark och du ska verkligen veta att du är världens bästa mamma! Du är en stor kämpare!

    Glöm inte bort att det är naturligt att du också har dåliga dagar! Du kan inte alltid vara på topp humör eller orka hur mycket som helst men du är även dessa dagen världens bästa mamma! Helt otroligt stark!

    Du och din familj finns med i mina böner hela tiden! Vill bara att ni ska veta det! Jag hoppas att det kanske kan hjälpa er lite!
    Skickar styrka och energi till dig här!
    Stor styrkekram!

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder! Jag är vän till C & L så jag hör lite på håll om er tuffa situation... Tankar till er alla!

    SvaraRadera