torsdag 6 oktober 2011

Dax igen....

Ja, då var det dax igen att checka in på sjukan med Mellantroll igen. Vi har haft underbara dagar hemma  tillsammans.  Trollet har varit full av bus och energi som inte vetat några gränser. Men idag, eller i igår kväll började hon klaga över ont i magen och det gjorde jätteont att vrida peggen. Så även idag och området runt peggen såg lite kladdigt och irriterat ut. Efter några samtal med dagvården så blev det alltså en tur till sjukan där proverna visade att hennes Crp (infektionsvärde) hade stigit från 15 till 45. Man ska som frisk ligga under 5.  Dock hade hon ingen feber, konstiga unge! Men det kom ju givetvis som ett brev på posten senare under eftermiddagen. Ena stunden cyklade hon omkring i korridoren, pysslade och lekte doktor sen började hon frysa för att sedan frossa. På 20 min steg febern från 37,8 upp till 40 grader! Stackars liten...Vi packade in henne i ett par filtar och sedan fick hon Alvedon och somnade. Hon sov ca en kvart sen vaknar ungen och är hur pigg som helst! När jag lämnade sjukan för ca två timmar sen så cyklade hon omkring i korridoren och busade med sköterskorna... Nu sitter hon och pysslar fick jag reda på. Jag blir inte klok på den ungen!

Idag har jag och finaste vännen tagit oss en shopping-dag med tillbehörande djupa diskussioner. Händer allt för sällan nu mer av förklarliga själ... Men det var såå skönt att få ladda batterierna och göra något utöver det som annars är vår vardag nu... Att bara få var JAG för en stund.

1 kommentar:

  1. Hon är verkligen inte som andra ungar :) Ett litet energipaket!! Guldstjärna till dig att du tar dig tid att vara DU det behöver ni alla i famlijen för att ladda. Energikramar!!! Kramiz M

    SvaraRadera